Njumenovo poděkování :)

18.07.2012 15:39

 

Přátelé, kamarádi, vážení příznivci Mandaly!

V sobotu 7.7. kolem desáté hodiny večerní dozněly v Mandale poslední tóny naprosto odzbrojující hudby islandské kapely Árstídir. Byla to myslím hodně slušná tečka za koncertní sezónou 2011-2012. Teď nás, příznivce nové, zajímavé muziky čeká sezóna letních festivalů a vůbec venkovních hudebních akcí a Mandala si dává co se týče koncertů aspoň na 2 měsíce prázdniny. Věřte, že je potřebujeme :)

Při této příležitosti cítím silnou potřebu poděkovat, protože příprava a realizace všech těch koncertů a stála mě a několik dalších lidí nemalé úsilí a jsem rád, že ač jsem se tak občas ve slabých chvílích cítil, nikdy jsem na to nebyl sám.

V prvé řadě děkuji všem vystupujícím interpretům za to, že u nás vůbec zahráli:) Kdo se v tom trochu orientuje nebo si to prostě zkusil spočítat, jistě pochopí, že se to většině kapel které u nás hrály nemůže vůbec vyplatit. Hrají u nás za relativně směšné peníze i když je to maximum co jim můžeme dát - do Mandaly chodí na koncerty průměrně 30 lidí a vstupné bývá průměrně 80 korun. Dotace nedostáváme a z baru dotujeme už zvuk, propagaci a další náklady. Ale oni u nás přesto a rádi hrají a mnozí z nich po koncertě řekli, že to byl nejlepší koncert turné. A je to dáno z velké části, příjemnou, intimní atmosférou, kterou koncerty u nás mívají. Teď mě můžou chytat za slovo hlavně ti, kteří k nám chodí jen na ty hlasitější koncerty, ale těch je naprostá menšina a i na nich bývá atmosféra příjemná - těm, kdo mají tuto muziku rádi. A Mandala je prostor multižánrový. Každý kdo zná jak to chodí, ví, že atmosféra na koncertě je vytvářena vzájemnou souhrou mnoha faktorů: kapely, publika, prostoru, světel, projekce a mnoha dalších. No a když se to všechno pěkně sejde vzniká v Mandale atmosféra opravdu kouzelná. Jako například na koncertech islandských Árstídir, holandských Edgar's hair, německých Sea+Air, ale taky českých interpretů: Beaty Bocek, kopřivnických LU, Pavla Fajta s Tomášem Neuwerthem, Medully, Please The Trees, Céček, Zrní, Biorchestru, Za hranicemi ticha, Café Industrial a mnoho dalších. Je snad pochopitelné, že nemůžu vyjmenovat všechny. Ti, jež jsem jmenoval, zanechali prostě nejhezčí vzpomínky ve mě. Na tomto místě bych chtěl vyjádřit ještě velké poděkování a hluboký respekt Alici, která k nám dovezla všechny tři zahraniční kapely a je tudíž původní příčinou toho neuvěřitelného faktu, že v tak malinkém a v podstatě neznámém prostoru zahráli pro cca 30 lidí umělci, kteří běžně hrávají pro stovky lidí.

 

Jak jsem již zmínil, hraje publikum ve vytváření atmosféry koncertů zásadní roli, hlavně v tak malém prostoru jako je Mandala. Proto bych nyní rád poděkoval Vám všem, kteří k nám na koncerty chodíte. Nejen že tím dáváte tomu celému smysl a podílíte se na atmosféře ale hlavně to svými penězi umožňujete. Děkuji Vám, také za zpětnou vazbu, kterou nám občas různými způsoby dáváte - umožňuje nám to pracovat na sobě a dělat to do budoucna ještě lépe.

 

Dále cítím potřebu poděkovat několika lidem jmenovitě, jelikož jsou to lidé, kteří se na tom všem podílejí dlouhodobě, každý tím co umí, chce, nebo může.

 

Děkuji Dance, která je hlavní barmankou a stará se o zásobování a velkou část provozu baru a umožňuje mi tak věnovat značnou část mého času, přípravě, propagaci a realizaci programu.

Děkuji také všem ostatním barmanům brigádníkům - Míši, Terce, Martinovi a Radkovi za to, že nám ve svém volném čase pomáhají s obsluhou a prací za barem a v kuchyni. Bez nich by to taky dlouhodobě nešlo. Díky nim jsou pryč časy, kdy jsem na koncertě v Mandale býval pravidelně barmanem, zvukařem, produkčním i výběrčím vstupenek zároveň :)

 

Většina koncertů se neobejde bez zvukové aparatury a kdo se v tom pohybuje, ví, že kdybychom si pronajímali zvuk za běžné ceny, taky bychom tak časté koncerty v tak malém prostoru dlouho neutáhli. Za ochotné půjčování zvukové aparatury a příslušenství proto děkuji kapelám Zahrádkáři, Kauflant a Miláno, Víťovi, Petrovi, Lukášovi, Jiříkovi a Arturovi, i těm interpretům, kteří si dovezli všechno s sebou :)

Za pomoc se zvučením pak velmi děkuji Radkovi.

 

Když jsem mluvil o atmosféře koncertů, zmínil jsem také projekci. Nejedna akce v Mandale byla podpořena nádhernou živou projekcí kopřivnické LiveLab crew. Co dokážou s videokamerami, projektory, inkoustovými kaňkami, zrnky rýže, skleněnými kuličkami a dalšími neuvěřitelnými rekvizitami se nedá popsat. Ale kdo ví, ten ví a kdo neví ať se někdy přijde podívat. I jim tedy patří velký díky.

 

Koncerty však potřebují i propagaci, aby se o nich dovědělo i více než pár přátel. Za pomoc s propagací děkuji Davidovi, Ondrovi a Poletuše.

 

No a téměř na závěr, bych chtěl poděkovat ještě jedné skupině lidí, bez kterých by to nešlo už vůbec. A to všem Vám, kteří k nám chodíte, i když není žádná akce. Díky tomu totiž může Mandala vůbec existovat.

 

A úplně na závěr tady mám speciální díky, pro pár speciálních lidí. Jsou to díky za věci, které se neváží přímo ke koncertům. Děkuji svým rodičům, protože krom toho, že mě přivedli na svět, mi taky mockrát hodně pomohli. Děkuji Markovi, za to, že mi je inspirací a vždycky mi pomohl rozhrnout mraky a uvidět světlo. Děkuji Poletuše, že mi pomohla dojít k několika uvědoměním, bez kterých by Mandala nikdy nevznikla. Děkuji Jaamorovi za to že mi je věčným kritikem i rádcem v jedné osobě, ale i za to, že pomůže když může. Děkuji také Flerymu za všeobecný support a pomoc kdykoliv s čímkoliv :)

A děkuji také svojí ženě Kristýně, za to že je jaká je a že i mě miluje takového jaký jsem.

 

Děkuji z celého srdce Vám všem, i těm na které jsem snad zapomněl, protože díky Vám, můžu dělat to co mě baví a co cítím jako své poslání. Udržovat a pěstovat prostor, kde se můžou vyjádřit ti, kteří to své umění dělají s otevřeným srdcem a kde si můžou přijít odpočinout nebo se pobavit ti, kteří s otevřeným srdcem komunikují.

Děkuji!

Tomáš "Njumen" Nováček

Vyhledávání